HLAVNÍ MENU

Bezkontaktní život: kde už se dnes můžeme obsloužit sami?

Stáli jste v poslední době frontu v obchodě? Nebo jste si vybírali zásilku na poště? A bavilo vás to? Hádáme, že to baví asi málokoho. Pojďme se společně zaměřit na technologie, které nejen že zkracují čekání ve frontách: dokážou rovněž přinést dostupnější služby na místa, ve kterých se v posledních letech obchody či pošty rušily.


Pokladny bez pokladních, prodejny bez prodavačů

Na samoobslužné pokladny jsme si za těch pár let v provozu už docela dobře zvykli. Oblíbené jsou často i proto, že u nich nebývá tak dlouhá fronta. Co je ale trendem jen několika málo posledních měsíců a zvyklí na to zatím úplně nejsme, jsou zcela samoobslužné prodejny s potravinami.

Zákazníci se do samoobslužného obchodu nejčastěji dostanou s pomocí bankovní identity a aplikace ke vstupu určené. Daleko více hodin denně tak mají, někdy i na menších obcích, přístup do obchodu, který by jinak byl otevřený jen pár hodin v týdnu… Pokud by tedy vůbec fungoval. Nejenže mají samoobslužné prodejny zpravidla delší otevírací dobu – jejich provoz je zároveň v některých případech možný právě díky tomu, že nevyžadují neustálou přítomnost zaměstnanců. Jsou tedy jak přístupnější lidem, tak levnější na provoz.

V Čechách se začaly „jednoty“ bez obsluhy pomalu rozšiřovat v posledních měsících – v příštím roce jich má vzniknout až pětkrát více, než kolik jich je v provozu nyní.

Krabice na krabice

Jsou na každém rohu: zelené, červené, svíticí, vkusné či nevkusné; zkrátka všechny druhy samoobslužných boxů na balíky a balíčky. Zboží do nich nejčastěji přichází již zaplacené přes platební bránu. Pro přístup ke svému „pokladu“ pak stačí zadat klíč na dotykové obrazovce či potvrdit v aplikaci, že jste na otevření těch správných dvířek připraveni – a „poklad“ si z této poštovní budky odebrat.

Asi většina z nás už nějaký ten balíček podobným způsobem objednala. Ne každý už ale ví, že se přes tyto samoobslužné boxy dají zásilky také odesílat. Každý provozovatel má pro odesílání svůj postup – nikdy se však nejedná o nic složitého a podrobný návod je vždy k nalezení – když ne na boxu samotném, tak zcela jistě na webových stránkách provozovatele.

Ještě rychlejší rychlé občerstvení

V řetězcích rychlého občerstvení se samoobslužné kiosky za posledních osm let staly normou. A není se co divit – do jejich konceptu zapadají geniálně! Jedna věc je, že se díky jejich většímu počtu zpravidla netvoří dlouhé fronty. Objednávku si také jednoduše přizpůsobíte, například vyřadíte okurky a tak podobně. Co si ale zejména introverti nemohou vynachválit: jídlo si můžete objednat, aniž byste museli komunikovat s někým dalším. A to se ve fastfoodu, kam se primárně nechodí kvůli noblesnímu servisu, může obzvlášť hodit.

Všude bezkontaktně

Společnost KB SmartPay poskytuje ideální řešení pro situace, kdy není přítomnost personálu nutná: ať už jde o výše zmíněné příklady, nebo o mnohé další – parkovací automaty, manuální myčky aut, dokonce o platby státní správě na úřadech – tam všude najdou samoobslužné terminály své uplatnění.

Svět kolem nás se neustále vyvíjí a (nejen) samoobslužné terminály od KB SmartPay jsou toho často nezbytnou součástí. Výše zmíněné příklady svět zrychlují a zjednodušují, od jiných věcí se naopak začíná pomalu upouštět – často s ohledem na podlomené zdraví naší planety. O tom ale třeba někdy příště.

Ukázka samoobslužného placení kartou